Orbán Viktor ma egyszerű emberként elment egy újságoshoz, hogy kormánykritikus lapokat vásároljon, és ezzel is bizonyítsa, hogy Magyarországon sajtószabadság van. Ezt azután lépte meg, hogy a Riporterek Határok Nélkül nevű nemzetközi NGO közzétette a sajtószabadság ellenségeinek 37 fős listáját, amire egyedüli európai kormányfőként Orbán is felkerült, mondván, „az illiberális demokrácia önjelölt bajnoka fokozatosan és hatékonyan építette le a média sokszínűségét és függetlenségét, mióta 2010-ben visszatért a hatalomba”.

Az újságárus Orbánnak HVG-t, Élet és Irodalmat, Hócipőt, Népszavát, 168 órát és Magyar Narancsot tudott felmutatni, amire a miniszterelnök azzal viccelődött: „Nyomorúságos állapotban van a sajtószabadság, hogy csak ennyi helyen gyaláznak.”

Tanulságos a sajtószabadság szempontjából, hogy a videóról beszámoló hírt, miszerint Orbán Viktor megtalálta az elveszett sajtószabadságot, 19 megyei lap szó szerint ugyanazzal a szöveggel hozta.

  1. Bama
  2. Baon
  3. Beol
  4. Boon
  5. Délmagyar
  6. Feol
  7. Haon
  8. Heol
  9. Kisalföld
  10. Kemma
  11. Nool
  12. Sonline
  13. Szoljon
  14. Szon
  15. Teol
  16. Vaol
  17. Veol
  18. Zaol

A Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványnak van 46 nyomtatott és 48 online lapja, nem mindegyik politikai, de bőven van olyan közöttük. A médiabirodalom esetleges torzító hatását nem vizsgálhatta a Gazdasági Versenyhivatal, és a tulajdonosok önként adták oda a lapjaikat egy alapítványnak. Az elmúlt években megszüntették a Népszabadságot, a Napi Gazdaságot, és elfideszesítették a TV2-t meg az Origót, valamint az Indexet. De még egy rakás példa van arra, hogy az Orbán-kormány szétverte a magyar médiapiacot.

18 lap teljesen szabadon szó szerint ugyanúgy számolt be arról, hogy a miniszterelnök szerint mekkora a sajtószabadság
Source:
Source 1

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here